Kurz je možné objednat pro učitele jedné školy (příp. více škol v regionu). Cena kurzu je 29 700 Kč + cestovní náklady z Kostelce nad Černými lesy a případně ubytování lektorky den před kurzem. Je možné objednat samostatně jednotlivé bloky za nižší cenu.
Tento kurz nabízí lektorka pod vlastním IČO 69640513. S uvedením tohoto IČO budou vystavena také potvrzení o účasti.
Kurz je možné hradit z Šablon I v OP JAK.
Učitelé základních uměleckých škol, kteří pracují v různých uměleckých oborech, individuálně nebo skupinově, se potřebují naladit na stejnou vizi, kooperovat při plánování a pořádání společných akcí, apod. Nabízím sérii sebezkušenostních a týmových workshopů s cílem posílit spolupráci a projít školním rokem společně, efektivněji a radostněji.
Školní rok v ZUŠ přináší navzdory uměleckému přístupu ke světu občas konflikty zájmů, času nebo místa, tedy stres... a bez spolupráce v týmu a vlastního konstruktivního nastavení se může v průběhu práce nenápadně vplížit nespokojenost. Je škoda, že pak výkon tohoto krásného povolání s sebou nenese jen radost a že se stres odráží i na kvalitě výuky.
Workshopy jsou rozděleny do 4 bloků (každý 4 vyučovací hodiny):
1. před začátkem školního roku (poslední týden v srpnu nebo první dny v září, dle domluvy)
• naladění na nový začátek, integrace poznatků z prázdnin do další práce
• sjednocení názoru na misi školy
• sdílení a hledání souladu v hodnotách školy
• facilitace zásadních témat, které se během práce týmu vynoří
2. v listopadu už je školní rok rozběhnutý, plánují se předvánoční aktivity a tak je dobré zavčas zrevidovat, co tým před začátkem roku společně nastavil, a pokročit dál
• zvědomění pozitivních změn, které proběhly, a jak je udržet
• práce s tím, co se nedařilo od začátku roku zvládnout/změnit
• dotažení sjednocení hodnot a formulace mise (motta) školy
• plány do konce kalendářního roku – co je reálné zvládnout a jak na to
3. březen je měsíc práce v plném proudu, jaro vyzývá k probuzení a restartu a do konce školního roku ještě zbývají 3 měsíce – jak je dotáhneme?
• sebezkušenostní aktivity zaměřené na vlastní potenciál
• jak své silné stránky zapojit do týmové práce
• plány do konce šk. roku – co je reálné zvládnout a jak na to
4. červen nabízí vidinu odpočinku a odpojení se od náročné učitelské práce, jak toho využít pro další školní rok?
• rekapitulace školního roku, co se podařilo, co ne
• zpětná vazba vzájemně i k práci týmu jako celku
• jak využít prázdniny pro přípravu na další školní rok
• sebezkušenostní aktivity, relaxační techniky apod.
Obsah kurzu je možné upravit podle potřeb konkrétní školy (případně zkrátit na 8 hodin).
Mgr. Jarka Švarcbachová vystudovala informatiku na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy a po 7leté mateřské pauze (má 3 dcery) se věnovala postupně pedagogické činnosti na gymnáziu, programování a posléze vedení divize realizace v IT firmě. Předpoklady pro vedení lidí a teambuilding rozvinula ve výcviku systemického koučování a jako akreditovaný kouč u České asociace koučů pracuje napříč obory s těmi, kdo touží po změně či dosažení cíle a jsou motivováni hledat řešení. V roce 2015 založila a vybudovala odlehčovací sociální službu Centrum Seňorina v Praze, kterou také sama do roku 2022 vedla. Od roku 2022 se kromě projektů na podporu rodinných pečujících (moderuje podcast Aloisovy otázky a vyučuje metodiku Montessori v péči o seniory) věnuje koučování jednotlivců, týmů i různorodých skupin a také facilitaci mise a firemních hodnot. Absolvovala roční program Life Fields v biosyntéze a řadu biosyntetických workshopů, momentálně je v přípravném kurzu na psychoterapeutický výcvik v biosyntéze. O její práci vypovídají především reference účastníků jejích workshopů, naposledy v ZUŠ Sedlčany. Osobně jí kromě práce s lidmi přináší radost pobyt v přírodě, pozorování ptáků, jízda na kole a malba olejem.