Prezenční kurz je možné objednat pro učitele jedné školy (příp. více škol v regionu). Cena kurzu je 12 500 Kč + cestovní náklady lektorky z Plzně a případně náklady na ubytování.
Kurz lze kombinovat s 4hod. verzí kurzu Každý jsme originál, co však společně v ZUŠ sdílíme? Cena za oba kurzy je pak 17 500 Kč + cestovní náklady a případně ubytování. (Objednávku vyplňte za oba kurzy.)
Kurz je možné hradit z Šablon I v OP JAK.
Teoretický blok je věnován potřebám člověka, který je zároveň učitelem. Základním východiskem je bio-, psycho-, sociálně- , spirituální přístup k člověku.
Blok je primárně zaměřen na logoterapeutickou otázku a tou je smysl života – v kontextu práce v ZUŠ – smysl naší práce jako učitele v ZUŠ? Jaký je její smysl a jak jako osobnosti jsme v něm v souladu?
Učitelé v ZUŠ jsou v dychotomní roli – v jednom okamžiku se u pedagoga mísí ambice člověka/profesionála/umělce a ambice učitele. Zde je klíčové, jak je učitel v ZUŠ v souladu s touto dvojrolí, neboť jinak hrozí, že skrze své žákům si bude naplňovat osobní a profesní ambice anebo bude žáky vnímat jako „nutnost“, kterou musí přežít. Jedná se o jedno z nejvíce citlivých témat v uměleckém vzdělávání. Ovšem když mu rozumíme a když sebe známe, sobě rozumíme, můžeme srozumitelně a citlivě předat své zkušenosti svým žákům tak, abychom v jejich umění, které budou tvořit, viděli i kousek sebe nás.
Sebezkušenostní část semináře bude vedena cvičeními založených na parafrázi J. Cimrmana: Odkaz parního stroje. Co chceme svým žákům předat, jak jsme s tím spokojeni a ztotožnění, kde jsme OK, kde máme své limity, kde je náš potenciál se dál pro žáky/studenty posouvat. Cílem není přeformátovat hodnotový žebříček ale poznat ho a ZÁROVEŇ získat motivaci, jak dál chtít být učitelem v ZUŠ a PROČ?
Závěrečná reflexe bude zaměřena význam dané lekce pro jednotlivé účastníky – z profesního a osobního, lidského hlediska.
PhDr. Martina Komzáková, Ph.D. vystudovala Výtvarnou výchovu na Ped. fakultě a Poradenskou a ped. psychologii na FF UK v Praze. V roce 2015 ukončila na PedF UK doktorské studium. Pracuje na Pedagogické fakultě ZČU v Plzni, na katedře Vizuální kultury a specializuje se na oblast artefiletiky, arteterapie a pedagogické praxe. Zároveň působí na katedře psychologie PedF ZČU, je lektorkou v arteterapetických výcvicích a projektech a má soukromou psychoterapeutickou a arteterapeutickou praxi. Je spoluautorkou knihy Muzikoterapie a arteterapie pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (2014) a skript Expresivní terapie pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (2013). Další vybrané publikace: Příběh v obraze, (2015), Využití arteterapie v psychoterapeutické práci s adolescenty s rizikovým chováním, (2015), Role arteterapeuta v psychodiagnostickém procesu spontánního výtvarného výrazu (2012), Tvůrčí proces a výtvarné dílo v arteterapii (2009), Vidět, vědět … a (po)cítit (2010). V letech 2017 až 2020 působila jako jedna z hlavních koordinátorek projektu Podpora uměleckého vzdělávání pro rovné příležitosti, kde se autorsky podílela na několika publikacích a akčním výzkumu.